Monday, July 23, 2007

Det kom ett kort

När jag gick hem förut kändes det som att hela tillvaron bara var jobbig. Jag var blöt om fötterna, jag var varm, det regnade och allt var bara träligt. Dessutom visste jag att jag skulle behöva gå ut i det där jobbiga varma och regninga vädret en gång till eftersom jag var tvungen att gå upp och handla lite och ja, det gjorde det hella ännu lite jobbigare.
När jag kom hem hade det kommit post. Det var en sån där bild med text på baksidan, ett vykort. Det var till mej.
Det hade verkligen kommit vid rätt tilfälle. Med ens kändes allt lättare och jag blev genast gladare.
Kanske verkar det märkligt att ett vykort höjer humöret så mycket som det gjorde men man måste komma ihåg att jag just när jag klev innanför dörren kände mej väldigt miserabel och i sådana lägen kan även dom enklaste ting bli enorma humörboosters. Speciellt kan trevliga överraskningar få sådana effekter, och en sådan var ju detta i allra högsta grad. Det känns också trevligt att veta att någon faktiskttycker man är värd att lägga den tid det tar att skriva och posta kortet på.
Det kanske bara var ett enkelt vykort, men ibland är det allt som krävs för att rädda en hel dag.
Tack för kortet Emma!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Naaw. =) Det var så lite så Nicklas, jag hoppas att det är bättre nu?

10:00 PM  
Blogger Nicklas R said...

Nu är det mycket bättre, var mest bara just då jag kände mej så där tokmiserabel

11:18 PM  

Post a Comment

<< Home