Friday, August 17, 2007

Bordmålning

Kom precis upp från källaren, var där och målade bordet jag ska ha med mej till hultsfred. Är ju bara en vecka kvar tills jag flytatr nu så jag måste börja ta tag i allt sånt där. Bordet målas för övrigt rött med gula detaljer, kommer bli ashett.
Var det första lagret röd färg jag drog på idag. Det gick hyfsat men det var mycket svårare att måla än jag trodde. Liksom det rann och färgen hade en förmåga att inte spridas ut i ett jämnt lager och massa sånt. Och mitt upp i allting så råakde jag spilla ut massa färg på golvet. Inet abra på golvet förresten utan dte kom på byxorna och skorna också så jag fick bege mej till nrämaste handfat och försöka få bort den där färgen, det lyckades jag faktiskt med.
Efter mycket om och emn så blev jag i alla fall färdig och då kände jag mej ganska nöjd med mej själv. Nu ska det visserligen målas rött en gång till men det får farsan ordna (dom gula detaljerna däremot kan jag nog ta hand om själv).

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

varför "får farsan ordna" nästa påstrykning?

1:52 PM  
Blogger Nicklas R said...

För att jag är lat

2:46 PM  

Post a Comment

<< Home