Saturday, September 29, 2007

Våld och fylla, fast bara tecknat

För en liten stund sedan, precis innan jag satte mej här, slözappade jag lite på TVn. Jag hamnade till slut på cartoon network och där visaes Tom och Jerry. När jag hade tittat på det i några minuter slog det mej att om det programmet hade gjorts idag hade det blivit ett jävla liv. Under den korta tid jag såg nu hann Jerry hugga mot Toms huvud med en yxa och slå honom i det samma med en spikklubba. Dessutom blev Jerrys kompis, den där lilla gråa musen ni vet, full genom att han hade hamant i Toms mage och där fick i sej vin som Tom drack. Det är ett fantastiskt underhållande program men hade det gjorts idag hade det som sagt blivit ett jävla liv och rop efter förbud och censur och grejer.
Det känns också som det är bäst att påpeka att jag har absolut ingenting emot programmet eller att det visas, jag tror inte att barn tar skada av att se sånt.

Sen hade dom någon sorts osynlighetskräm också, en sån vore rätt praktisk ibland.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du har rätt, om vi klarat av det varför skulle dagens barn inte gör det liksom... Suck...

5:50 PM  
Blogger Nicklas R said...

Precis, jag är typ astrött på den amerikanskinspirerade moralpaniken eller vad man ska kalla det

11:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tycker att det var ett bra namn på det. :)

4:13 PM  

Post a Comment

<< Home