Saturday, November 24, 2007

Det där reklambladet

Jag fic kju då som sagt ett mycket intressant reklamblad idag. Det var från restaurangen Lindgrens lila thai (nej inte lilla, lila) i vimmerby och till att börja med innehöll det massor va särstavningar såsom "thai restaurangen", "husmans kost" och "lunch buffé".
Det var även ne he ldel andra grammatiska fel såsom konstig meningsuppbyggnad och syftnignsfel och så vidare i texten. Tillexempel skrivs på ett ställe (mina kommentarer inom parantes): "vill ni ha thailändsk buffé någon kväll eller dag (kväll hade nog räckt va?) så kan ni avnjuta den hos oss eller varför inte hemma hos er eller någon väns hus (hemma hos en väns hus?) buffén består av 4-6 olika rätter (nähä, jag trodde det avr 4-6 likdana rätter) äter ni den här hos oss kostar den 169kr/person väljer ni att ta he mden kostar det 150 kr/person men ni måste vara minst 15 personer (känns som det fattas lite punkter i den meningen alltså)".
Därutöver skriver dom också hemkörning av lunch kan dom ordna, men bara om man beställer minst 50 matlådor. Alltså, jag tror inte det finns någon som beställer hem 50 matlådor så det där med hemkörning hade dom nog lika gärna kunnat strunta i.

Sen avslutar dom det hela med att skriva: "låt oss ta hand om dej och din mage".
Den formuleringen känns nästan lite läskig faktiskt.

Kanske lägger ut hela texten någon dag, det är rätt underhållande, men det orkar jag inte göra idag.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

vem kan Lindgren vara?...kan det vara den gamle ärkeskurken Thai-Lindgren, som nu, återigen, klivit fram ur skuggorna?...i så fall är Den Lila Restaurangen en täckmantel för hor, pengatvätt, vapenhantering och andra skumma aktiviteter...Thai-Lindgren och hans halvromska halvbror, Runar Lindgren, satte skräck hos svear och götar i det förra årtiondet, då deras härjningar och plundringar hemsökte städer, byar och gårdar under åtskilliga mörka nätter...jag fasar och ryser bara jag hör namnet, Thai-Lindgren...stackars Vimmerbybor och stackars smålänningar

5:51 AM  
Blogger Nicklas R said...

Jag funderade på om Lindgren ska anspela på Astrid, hon är ju därifrån liksom.

10:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Haha! (kort och koncist)

6:17 PM  

Post a Comment

<< Home