Wednesday, November 07, 2007

Mer nostalgi-TV

Igår kväll, efter att jag postat inlägget om trasdockorna, satt jag och tittade på klipp från massa andr program man minns sen jag var liten. Det var så härligt så jag måste bara ge er några av dessa fantastiska program. Här kommer dom:

Rasmus Nalle
Minns en del av scenerna i det där klippet så himla väl. Lärarna när dom sitter i skolan, fotbollen, tvättmaskinen och så vidare. Man blir bara helt översköljd av barndomsminnen när man ser det. Helt underbart.

Djurgården (med Bo Ko)
Känns sommarlovsmorgon på något sätt. I övrigt tycker jag det är lite skumt att han heter Bo Ko, det känns inte helt logiskt.

Stoppa Duvan

Goliat
Undrar om det verkligen var så där Torsby och Nilsby grundades en gång i tiden.

Farbrorn som inte vill va stor
Urpsprungligen lite äldre än jag me ndte sändes när jag var lite så det är nostalgi ändå.

Kalles klätterträd

Sagostunden
Minns inte så mycket av dte förutom vinjetten faktiskt.

Det finns mycket mer men det här var ett litet urval. Vad mycket bättre barnprogrammen var då mot vad dom är nu.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kan ju bero på att du var barn då

9:31 AM  
Blogger Nicklas R said...

Eller så beror det på att dagens barnprogram faktiskt är sämre. Det är fulare tecknat, sämre handlingar och så vidare. Det är bara att slå å cartoon network för att se skillnaden

4:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

du skulle varit med på 60-talet...då var det bra barnprogram

7:00 AM  

Post a Comment

<< Home