Friday, November 02, 2007

Två sorters post

Imorse vaknade jag av att posten kom. Jag somnade om.
Sen vaknade jag av att morsan ringde. Efter det gick jag upp.

Posten som hade kommit bestod av två kuvert, ett med trevligt innehåll och ett med rätt trist innehåll. Det ena innehöll en faktura från tele2, det var rätt trist. Det andra innehöl ett födelsedagskortkort och en chokladbit från Mickis och Emma, det var ytterst trevligt.
Jag tackar för kortet och för chokladen, den var väldigt god. Tack.

Efter en stund gick jag till konsum. Det var sjukt mycket folk där. Jag har nog aldrig sett så mycket folk där en vardag förut. Rätt märkligt faktiskt.
Jag köpte två liter mjölk, en flaska sprite och aftonbladet.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

varför var det så många människor på Konsum? hade de extraerbjudanden? var det någon form av jubileum? hade de uppträdanden med clownr och ballonger? var det flanerardag som gjorde att hultsfredsinnevånarna sökt sig in där för att leta efterfrågor till hörande tipspromenaden? var det baltiska och albanska snattare som ville stjäla saker? har det kommit in ett helt nytt sortiment som människor var nyfikna på? varför var alla där? varför var du själv där?...hur stor var din yele2räkning, så jag vet hur mycket jag ska sätta in på ditt kont, med tanke på balansräkningen?

4:02 AM  
Blogger Nicklas R said...

Jag vet verkligen inte vad allt folk gjorde där. Jag blev typ helt chockad när jag klev in och såg hår långa köerna var.
Jag var där för att köpa mjölk.

Tele vill ha 268 kronor av mej.

1:09 PM  

Post a Comment

<< Home