Friday, January 18, 2008

P3 Guld

P3 Guld var bra, enligt första intrycket var det nog den bästa av dom galor jag sett i år. Säkert! borde väl ha fått något mer pris än det enda hon fick men jag kan ändå inte direkt klaga. Årets låt var väl det enda pris som jag tyckte gick till helt fel, release me är definitivt inte årets låt enligt mej (Säkert! borde ha vunnit den tycker jag). Guldmicken kan jag egentligen inte uttala mej om eftersom Säkert! är den enda av dom nominerade jag sett live i år men visst hade det varit trevligt om Annika hade vunnit den.
Metal-, dans- och hiphopkategorierna vet jag dock inte om det var rätt som vann eller inte för dom gererna lyssnar jag ju inte på.
Men kul att Maia Hirasawa blev årets nykomling, finns ju en rätt stor Annika-koppling där.
En grej som var rätt skum var att när Oh Laura tog emot sitt pris lät det som att dom tackade två av mina klasskamrater men det kan dom väl inte ha gjort. Eller?
Bästa liveframträdandet under galan var Annika, fast det var ett par till som också gjorde bra framträdanden.
Kändes ju dock lite väl förutsägbart att Kleerups "hemliga gäst" var Robyn.
Men i det stora hela var det en trevlig gala, med i huvudsak bra vinnare.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Repris på söndag, right? SVT? Jag kommer sitta bänkad!

5:33 PM  
Blogger Nicklas R said...

Det stämmer nog (exakt vilken tid och vilken av svt-kanalerna vet jag inte dock men det finns ju säkert på internet nånstans).
Det bästa är i början så missa inte början.

6:15 PM  

Post a Comment

<< Home