Saturday, April 12, 2008

Använder spöken sommartid?

Jag kom att tänka på en ska förut. Det brukar ju sägas att midnatt är spöktimmen, men alltså använder spöken sommartid? Det kan ju faktiskt mycket väl vara så att dom går efter normaltid hela året (det här med sommartid är ju ett ganska modernt påhitt) och då börjar ju inte spöktimmen förrän vid ett på sommrarna. Det är en fråga som tåls att fundera på.

På tal om något annat så föredrar jag Harvard-systemet när det ska refereras i arbeten och sånt, det blir liksom mycket lättare att läsa då än om fotnoter används. Tycker jag i alla fall.

För övrigt var Börje Salmings mössa rätt läskig.

Hur stor chans är det att batterierna i telefonen och handsfreen tar slut nästan samtidigt?

Imorgon ska jag ta mej sovmorgon. Det ska bli skönt för det var toklängesen jag hade sovmorgon senast.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

oj vilken bra fråga. synd att vi inte känner några spöken, för det här lär ju undersökas! men ja, de borde väl egentligen följa sommar-och vintertid, de kanske kollar på klockan innan de dyker upp?

12:28 PM  
Blogger Nicklas R said...

Vi får fråga typ den där white trash-snubben med hockeyfrilla som är med på tv ibland. Han borde ju veta

1:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

ja han låter som en säker källa.

4:32 PM  

Post a Comment

<< Home