Monday, April 07, 2008

Betyg på puttes program

Här kommer nu inlägget där jag bedömer Putte i Perkens hela program. Jag har gjort så att jag har lånat aftonbladets betygskala, modifierat den något och placerat in alla bokningar på den. Här är då plusbedömningen:

+++++ (lysande bokningar)
Håkan Hellström, Markus Krunegård,

++++ (mycket bra bokningar)
Anna Järvinen, Christian Kjellvander, Familjen, Hästpojken, Maia Hirasawa, Niccokick, Those Dancing Days, Timo Räisänen, Soundtrack of our lives,

+++ (bra bokningar)
Adam Tensta, Eldkvarn, Fibes Oh Fibes, Florence Valentin, Hellsongs, Sirqus Alfon, Sugarplum Fairy, The Scams

++ (så där bokningar)
Hoffmaestro & Chraa, Petter, Pugh, Salem Al Fakir, Teddybears STHLM, The School, La Puma, The Soulshake Express

+ (ganska dåliga bokningar)
Mustasch, Turbonegro

- (usla bokningar som aldrig brode gjorts)
Hardcore Superstar, Lillasyster, Magnus Uggla, Soilwork


Några kommentarer om en del artister kanske kan vara på sin plats. Kan tänka mej att någon höjer lite på ögonbrynen över att Krunegård har fått fem plus men det ja gahr hört från hans skiva är sjukt bra, och med tanke på att han faktiskt blev bokad hyfsat långt innan skivan släpptes är det faktiskt en femplusbokning. Är väl kanske någon i treplusgänget som kanske kudne ha fått ett plus till och så där men jag gick på magkänsla när jag satte dom jag var lite osäker på.

Som helhet tycker jag det är ett bra program och för att var karlskoga är det näst intill lysande. Är väl ett par artister jag saknar, förutom Annika hade jag gärna sett Lykke Li och Ida Maria. Samt att jag gärna hade sett att man hade varit lite kyligare och väntat nån månad eller två innan man hade psiakt programmet. Festivalen är j utrots allt inte förrän i början av augusti.
Men jag är som sagt nöjd med programmet och ska jag ge det ett samlat betyg får det 3,5 plus (dom fyra minusbokningar drar ner betyget en del).

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

du har missat neverstore :-)
förmodar att du lägger dom på Lillasyster nivå eller våningen ovanför.

Kul betygsättning iaf...he,he
bra musiksmak...Krunegård är nästan 6 plus..i bland gör man fel ibland gör man rätt...kan va årets bästa låt.

10:26 PM  
Blogger Nicklas R said...

Det hade jag gjort ja, men dom ligger nog där nånstans. Är ju inte riktigt det jag lyssnar på, poppare som jag är.

Nu måste jag ju försöka hitta den låten bara för det.

11:07 PM  

Post a Comment

<< Home