Sunday, April 27, 2008

Nöjen ni vet

Då har det traditionsenligt blivit dags för veckans nöjesduellen. Idag är ämnet film.

1. Det ser ut att bli en intensiv biosommar. Vilka filmer ser du mest fram emot?
Jag har ingen aning om vad det kommer för filmer i somamr så den frågan kan jag faktiskt inte svara på.

2. Lars Norén har skrivit eb tjock dagbok och nu släpps också en ny biografi om Ingemar Bergman. Vill du läsa böckerna - eller ser du hellre deras verk på dvd?
I ärlighetens namn tycker jag väl inte att det jag har sett av deras verk är några höjdare direkt så först lutar jag åt böckerna. Men å andra sidan har jag läst så mycket skolböcker dom senaste månaderna att jag är trött på läsning så det får bli dvd ändå. Då kan man ju snabbspola om det skulle bli för långrandigt.

3. Vad har gjort dig glad under veckan som gått?
Repotaget om Sebastien Tellier i senaste Sonic, verkar vara en fantastiskt underhållande citatmaskin, ska bli kul att se vad han kan ställa till med i eurovision. Så blev jag rätt glad igår när jag satt och hade tråkigt och fick ett sms från Mickis. Marits nya låt "straight into my lovers arms" är också något som förgyllt veckan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home