Sunday, May 18, 2008

Har hittat en favvo i esc

Nu har jag då hört alla låtar som medverkar i årets ESC. Min favorit är helt klart Frankrike, den låten är ju riktigt bra på riktigt. Visserligen hade jag nog hållt på Frankrike även om låten hade varit så där eftersom det ju är Sebastien Tellier som tävlar för dom och bara det är ju otroligt coolt, där kan man verkligen snacka om att få in kredd i tävlingen. Här kan ni lyssna på låten (är han förresten inte väldigt lik Devendra Banhart i videon?)
I övrigt tycker jag det känns som ett ovanligt blekt startfält i år, väldigt slätstruket överlag och väldigt många dåliga låtar (allra sämst tycker jag nog estlands bidrag är, det är riktigt kasst).

Om sista avsnittet av infrö esc har jag inte så mycket att säga, det var väl som dom tidiagre avsnitten ungefär. Man störde sej på panelen och vad dom tyckte om låtarna och så där, och vem jag ströde mej mest på vet ni redan.
Ett par saker dock, deras diskussion kring Frankrikes bidrag kändes lite pinsam, det blev liksom så jobbigt uppenbart att dom inte hade någon koll alls på det dom pratade om. Sen kan jag inte heller förstå hur norge med sin übertrista låt kunde få mest poäng av alla när dom gjorde en sammanställning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home