Thursday, May 08, 2008

Naturromantik eller nått

Jag älskar verkligen den gröna färg träden har så här på våren. Den känns liksom livfullare och mer positiv kan man nästan säga om ni förstår hur jag menar då än den lite mörkare gröna färg löven har senare under sommaren. Den är ny och fräsch och oförstörd och har inte hunnit bli sliten och nött och skitig. Som om träden liksom kastar ut allt dom har i någon sorts glädje över att det är vår och vill visa sej så ståtliga och vackra det bara går i all sin nyutslagna prakt.
Kanske är det bara en illusion att färgen är annourlunda än på sommaren för att man ännu inte vant sej vid allt det gröna, eller så har trädens blad ännu inte hunnit mörkna men oavsett vilket så älskar jag den färg träden har just nu. Det räcker nästan att se det för att man ska bli på gott humör. Vackrast är färgen i solljus, då nästan glimrar det om träden.
Fullkomligt, helt fullkomligt.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

åh, ja, det är så vackert. allt är så vacker. precis som du säger, det är fullkomligt.

6:44 PM  
Blogger Nicklas R said...

Och det bästa är att där jag sitter just nu har jag utsikt mot träden och mot sjön och kvällssolen lyser på det och det är så fantastiskt

7:13 PM  

Post a Comment

<< Home