Sunday, May 25, 2008

Nöjesduellen för den här veckan

Idag handlar nöjesduellen om musik, det är mitt favoritämne.

1. Pink Floyd får Polarpriset. Rätt eller fel?
Det är nog rätt. Dom är väl inga större favoriter hos mej personligen men dom har ju onekligen haft en del betydelse för populärmusiken.

2. Peace & Love-festivalen är nästintill utsåld, en dryg månad i förväg. Blir Borlngefesten sommarens vinnare?
Säljer man ut så är man väl en vinnare. Personligen är jag inte jättelockad av årets program utan tycker det finns roligare akter på andra festivaler men dom har ju uppenbarligen lyckats med sin grej så att säga.

3. Vad har gjort dig glad under veckan som gått?
Jag var rätt glad på vägen hem från festen igår när solen var på väg upp och fåglarna kvittrade och så vidare, fast om det berodde på det eller på ölen jag druckit under kvällen låter jag vara osagt. Så tyckte jag faktiskt att Björn Gustafssons lämnande av Sveriges poäng igår var fantastiskt roligt. Speciellt om man tänker på att folk i andra länder inte har någon aning om förmodligen satt och undrade vad det var för stolpskott vi hade skickat fram. Snudd på lysande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home