Saturday, June 07, 2008

En hemsk promenad hem från systemet

Så slut som jag är nu är längesen jag var. Varför då kanske ni undrar, det ska jag berätta för er.
Gick ju som planerat till systembolaget för en stund sen för att köpa öl inför festivalen. Det var faktiskt ganska mycket folk där redan idag men det är ändå ingentign jämfört med vad som komma skall så det känns bra att man fick det gjort idag. Köpte hur som helst två plattor öl, vilket så klart blev tungt. Så tungt att armarna inte riktigt vill göra som jag vill att dom ska göra (och är det ändå nästa nen halvtimme sen jag kom hem). Och så är det ju också rätt varmt, vilket gjrode det hela nnu jobbiagre och man böev väldigt svettig och så vidare. Det var så jobbigt att bära hem ölen så jag mår nästan illa, när jag kom upp var liksom t-shirten dyblöt och jag var skittrött så jag var typ tvungen att lägga mej på hallgolvet i några minuter innan jag kunde göra något annat. Hemskt.
Till på köpet gick en av plattorna dessutm sönder när jag var nästan hemma så jag tappa massa öl. Det var jobbigt (och en aning pinsamt). Som tur var var det dock en snäll farbror som gav mej några plastpåsar som jag kunde bära i, det var bra för annars är det tveksamt om jag hade fått med mej all öl.
Jag är fortfarande skittrött och varken armarna eller hjärnan gör riktigt som jag vill. Det är ju det jag säger att fysisk ansträngning är farligt. Ölen står fortfarande kvar i hallen där jag ställde ner den när jag kom hem, jag har liksom inte orkat flytta på den. Jag ska för övrigt ta en dusch sen så fort jag orkar, det känns minst sagt nödvändigt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home