Wednesday, July 30, 2008

Om en låt

Sen jag jobbade och hröde den en hel del på radio har jag lyssnat som fan på Lasse Lindhs Timo Räisänen "Kom kampsång". Det är en bra låt, fast det visste ni ju redan. Kan inte sätta fingret på exakt vad det är men redan första gången jag hörde den var det något jag fastnade för, som gjorde att jag ville höra den igen. Kanske är det att den till ytan låter lite för snyggt och är lite för trallvänlig, men att den ändå har ett visst djup och en text man kan relatera till och känna igen sej i.

Nåväl just nu sitter jag och lyssnar på Håkan, Markus Krunegård, Timo, Maia Hirasawa och en dörs andra Putteband som uppvärmning inför helgen. Imorgon är det dags.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

men! den har ju inte jag hört!

9:02 PM  
Blogger Nicklas R said...

Då tycker jag du ska lyssna på den. Den är bra, träffar i hjärtat

10:47 PM  

Post a Comment

<< Home