Monday, November 17, 2008

Två flygplan över Hultsfred

När jag i eftermiddags hade stängt av datorn ställde jag mej och tittade ut genom fönstret ett par minuter och fudnerade på om jag skulle fixa mat på en gång eller om jag skulle vänta en stund. När jag stod där så vrålade det till av en jetmotor så där som det kan göra när ett flygplan flyger förbi, det lät dock mer än vanligt (det var därför jag la märke till det) och efter några sekunder flög det förbi någon sorts gammeldags stridsflygplan (såg det ut som i alla fall) över huset och bort mot sjön. När det var över eller hade passerat sjön (svårt att avgöra riktigt exakt vilket) svängde det och då ka jag märke till ett till likadant flygplan som kom från ett annat håll och det såg ut ungefär som att dom två planen på något sätt lekte luftstrid innan dom försvann ur synhåll. Lite märkligt tycker jag, man undrar ju liksom lite vad dom höll på med egentligen.
Sen att min första tanke när det verkade som att dom lekte var att dom var onda som släppte ut massa flygavgaser i onödan, det kan vi säga är en helt annan historia.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home