Saturday, January 31, 2009

Skruvkork på mjölken

En grej som är annorlunda här i Kalmar mot andra ställen jag ahr bott på är att här är det skruvkork på mjölkpaketen. Det har jag aldrig sett förut vad jag kan minnas.
Men det är rätt smidigt faktiskt, istället för att hålla på att vika och riva och krångla när man ska öppna paketen är det bara att skruva av korken. Så en rätt bra grej alltså (även om det kanske inte är helt miljövänligt med en skruvkorka av plast, men å andra sidan är mjölken så vitt jag förstår producerad här i Kalmar så det kanske jämnar ut sej i och emd att den inte behöver transporteras så lång och så).
Dessutom är mjölken billigare här än i Hultsfred och det är ju också en bra grej.

På tal om något helt annat så är tv-utbudet på lördagkvällar rätt kasst. Det enda som egentligen var sevärt på riktigt idag var reprisen av Hype (vilken jag så klart kollade på eftersom jag misade det i torsdags). Men det blir bättre nästa helg när Melodifestivalen börjar, då är det ju något att se på lördagarna några veckor framöver liksom.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home