Monday, February 23, 2009

Accent och radiotjänst

En rätt rolig grej med föreläsningen förut var att hon som höll i föreläsningen fick mer och mer svenska accent på sitt engelska uttal (föreläsningen var alltså på engelska) ju längre tiden gick. Det var ganska intressant faktiskt.

Nu under kvällen när jag satt och tittade på något på tv (sjukt illa att ja gredan glömt vad jag ahr sett för program under kvällen) ringde radiotjänst och informerade om att dom ahde noterat min adresändring men inte att jag hade gjort någon anmälan om tv-innehav. Nej just det, sa jag och fortsatte, det har jag nog faktiskt glömt bort. Men nu är det registrerat i alla fall så jag får väl en räkning här om ett tag. Surt med räkningar så klart men så andra sidan är det ju sånt som man vet att man måste betala så det är ju inte direkt som att det dyker upp en räkning helt out of the blue.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home