Thursday, February 05, 2009

Det knackade på fönstret

När jag tidigare under kvällen låg och tittade på TV (innan kanalerna försvann alltså) hörde jag hur det knackade på fönstret. Jag tittade till oc hsåg att det stod någon jag inte alls kände igen där utanför och viftade. Jag undrade naturligtvis vad som stod på så jag öppnade dörren till uteplatsen för att se vad människan ville.
Det visade sej att det satt en katt som ahde jamat som sjutton utanför min lägenhet så hon trodde det var min och att den ville komma in. Att den ville komma in rådde inget tvivel om (jag fick ställa mej i vägen så den inte skulle smita in), men jag har aldrig haft någon katt så min var det ju inte.
Vi gissade dock att den hörde hemma i huset här så hon tog med den in för att se om hon kunde hitta den rätta ägaren.

Har faktiskt sett den där katten stå/sitta precis utanför min uteplatsdörr och tittat in ett par gånger så det känns ju lite som att den kan ha bott här förut eller åtminstone brukade typ bli insläppt eller så av han eller hon som bodde här innan mej.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home