Sunday, April 19, 2009

Man kan se vad det är som flyger!

När det är fint väder, vilket det har varit på sistone, ser man ganska mycket flygplan som flyger över här (eller ja, man ser dom vita linjerna efterp lanen, sjävla flygplanen är oftast för högt upp för att se). Ibland då så funderar man ju lite på vad det är för flygplan och vart det är på väg och så vidare (det är alltså precis efter man tänkt klimatmördare). Så här nu under kvällen när jag hade några minuter över fick jag för mej att googla lite för att se om jag kunde hitta något om vad det är för flyglinjer som går över här och så fär att stilla min nyfikenhet (och här vill jag bara inflika att jag naturligtvis vet att det kan variera och så men jag tänkte om jag kunde hitta någon i alla fall). Då hitte jag den här sidan, där man alltså i realtid kan se vad det är för flygplan som flyger över Sverige.
Fruktansvärt nördigt, inget man har någon som helst nytta av, men ändå fantastiskt.
Och det är när man skriver blogginlägg om sånna siter man kan börja fundera på om man kanske borde skaffa en hobby...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home