Monday, July 27, 2009

Mycket onyttigheter på sistone, känns som magen börjar fläska till sej

Den här veckan har varit starkt präglad av onyttigheter. Det har varit något fika eller godis eller liknande varje dag. Det har visselrigen varit gott och så men man vet ju att det inte är särskilt nyttigt och att det sätter sej på magen. Nu ska ni absolut inte tro att jag på något sätt upplever mej själv osm tjock, herregud jag är ju så pass tunn naturligt att en vecka med kakor inte är någon katastrof. Men visst, jag kan inet sticka under stol med att det känns som magen växt en aning. Men det kan ju lika gärna vara hjärnspöken som uppstått bara för att jag är medveten om att jag tryckt i mej massa onyttigheter på sistone, och att jag därför känner mej en aning fläskig över magen.
Men oavsett vilket ska jag nog försöka ta det lite lugnt med onyttigheterna framöver. Man vill ju inte få för mycket mage liksom. Och eftersom jag inte rör särskilt mycket på mej vet jag ju att enda sättet att undvika framtida tjockhet är att hålla konsumtionen av godis och kakor och liknande på en måttlig nivå. På så sätt är det faktiskt bättre att vara i Kalmar, där äter jag betydligt mycket mindre sådant samtidigt som jag så gott som aldrig äter mer än en portion mat, här bli det oftast 2-3 i och med att maten står framdukad på bordet (när jag gör mat själv gör jag ju bara en portion).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home