Sunday, August 30, 2009

Marit sjunger på svenska!

Var rätt inställd på konsum när jag klev ut förut, hade tittat ut genom fönstret och då såg det inte ut so mregnrisken var överhängande. Så kom jag ut, då ångrade jag mej rät fort och gick till Netto istället. Det var kolsvart bortöver, och mycket riktigt började det regna en stund senare. Visserligen inte förrän jag kommit hem igen (började typ två minuter etfer att jag klev innanför dörren) men hade jag valt Konsum hade jag då befunnit mej miktt i regnvädret. Så det kändes som jag hade gjort ett riktigt val.
Ännu lite senare började det ösa ner och då visste jag att jag definitivt hade gjort ett riktigt val.

Och nu när jag slog på datorn hade jag fått ett mejl om att det fanns en ny Marit Bergman-låt att ladda ner (vilket jag gjorde, och lyssnade på den också så klart). En låt där Marit sjöng på svenska!
Kändes en anign ovant att höra henne sjunga på svenska men det var en fin sång, "Höstvisa" hette (eller ja heter) den och ja det är väl en höstvisa helt enkelt.
Men en fin sång som sagt, det är väl ungefär det jag har att säga efter att ha lyssnat på den en gång.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home