Sunday, September 20, 2009

Jag är ateist men jag kommer rösta ändå

Imorgon är det söndag. Kyrkoval är det också. Jag kommer nog antagligen gå och rösta, inte för att jag egentligen bryr mej så mycket om kyrkan (jag är ungefär så mycket ateist det går och bli och ska jag vara helt ärlig vet jag inte riktigt varför jag fortfarande är medlem, men det finns säkert någon nytta med det, och så länge jag inte mår dåligt av att vara med kan jag lika gärna fortsätta vara medlem) utan för att jag tycker det är alla röstberättigades förbannade plikt att bidra till att hålla svergiedemokraterna borta från all makt det går att hålla dom borta ifrån. Därför kommer jag sannolikt gå och rösta imorgon trots att jag är övertygad ateist.
Så det så.

Nu däremot ska jag gå och lägga mej. Det ska bli skönt att sova. Fast först ska jag nog ta ett glas vatten för jag är törstig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home