Wednesday, December 30, 2009

Listan

Här är den nu äntligen, årets lista:

Årets skiva: Hästpojkens Från Där Jag Ropar, eller [ingenting]:s Tomhet Idel Tomhet, eller Elenettes Neurosor

Årets låt: [ingenting] – Halleluja!

Årets artist: Annika Norlin. Hon är alltid årets artist.

Årets konsert: bob hund på Putte eller Annikas tältkonsert på Putte

Årets missade konsert: Annika på Hultsfred, eller egentligen allt sevärt på torsdagen på Hultsfred

Årets snyggaste konsert: Fever Ray

Årets plats: Min uteplats

Årets text: Något med Elenette, kan inte välja riktigt

Årets pop-TV: Popcirkus

Årets drama-TV: De halvt dolda

Årets video: El Perro Del Mar – Change of Heart

Årets vackraste: Marits cover på Halo, och The Tiny

Årets glädjepiller: Ironville – Roses

Årets fränaste grej: Krunegård på klubben, otroligt coolt att vi fick till det

Årets konstaterande: Är det gött så är det gött

Årets nostalgi: Fem år sedan studenten

Årets köp: Ipoden

Årets köp 2: Nya datorn

Årets besvikelse: Publiksiffrorna på klubben

Årets post: Antagligen något av paketen med skivor

Årets förändring: Flytten till Kalmar

Årets scen: Tältscenen på Putte, härligt intim

Årets upptäckt: Elenette

Årets festival: Kan inte välja en, både Hultsfred, Putte och Way Out West var grymma.

Årets volym: My Bloody Valentine på Way Out West. Konserten var inte särskilt bra men jävlar vilken volym, speciellt på slutet.

Årets flitigaste: Jag när jag jobbade typ 14-15 timmar i sträck på fredagen på Hultsfred

Årets prestation: Uppsatsskrivandet i början av året, är fortfarande lite imponerad över att jag lyckades ro det i land

Årets återupptäckt: Ett gammalt nummer av Puls i en byrålåda

Årets duett: Christopher Sander och Sibille Attar i [ingenting]s Dina Händer Är Fulla Av Blommor

Årets stördaste: Årskortssystemet på bussarna i Kalmar

Årets cover: Marits version av Halo eller Säkert!s av Min Hemstad (den var visserligen årets cover redan i fjol men kom ut på skiva i år så dne får vara med igen)

Årets märkliga, men göttiga, sammanträffande: Att jag hade datorn med till kontoret den dagen Hästpojkenskivan kom

Årets håla: Överum

Årets fest: MM-festen i maj

Årets öl: Staropramen och Red Stripe

Årets det här kommer slå igenom 2010:
Monty

Årets avslutning: Stenad i Stockholm

Annat bra 2009: vin på uteplatsen, The 90’s, alla banden på klubben, Deportees, vår i Kalmar, vintervädret, praktiken, Lenka, Skansros, Krunegårds skivor, alla fina människor, svt play, Spotify, Hype, Bofors säsongsstart, Julian Casablancas, PSL, miljöpartiet, Grannfejden, Superhjältejul, alla fian skivor jag skaffat, Hello Saferide-vinylen, presenterna från Elenette, NHL-bloggen, Strage Text, att jag blev fotograferad med Annika, Girls, säker något mer som jag inte kommer på just nu

Dåligt 2009: Sverigedemokraterna, piratpartiet, takida (igen), bussar istället för tåg, alla dåliga människor, Anna Anka, tågförseningar (speciellt den gången då jag köpt förstaklassbiljett men fick sitta på min väska), getingar, festivalregn, Lady Gaga, regeringen i allmänhet, Maud Olofsson och Fredrik Reinfeldt i synnerhet, Fahlander, det pinsamma resultatet av klimatmötet, att EMD vann grammis för årets låt, EMD överhuvudtaget, att jag blev startstruck och knappt fick fram ett ljud när jag skulle fotograferas med Annika, fotboll överlag, massa annat som jag förträngt

2 Comments:

Blogger Pavel Gamov said...

Varför skulle Sverigedemokraterna vara dåligt?

6:15 PM  
Blogger Nicklas R said...

Jag gillar dom inte helt enkelt, deras politik går rakt emot vad jag tror på.
Jag accepterar om andra tycker annorlunda än vad jag gör och jag tror på yttrandefrihet men för mej personligen är sverigedemokraterna och deras åsikter alltid fel, jag är kort sagt av en totalt motsatt åsikt än vad sverigedemokraterna är.
Jag och sd är helt enkelt av motsatta politiska åsikter och därför tycker jag sd är dåligt.
Jag och sd är politiska motståndare, varken mer eller mindre.

Märkligt dock att just sverifedemokrater som säger sej värna något så hemskt mycket om yttrandefriheten (exempelvis angående mohammedkarikatyrerna) alltid känner sej så mobbade så fort man kritiserar dom. Yttrandefrihet goes both ways you now.

Och om svaret på frågan är otydligt ursäktar jag det med att jag precis kom hem från årets nyårsfest.

3:53 AM  

Post a Comment

<< Home