Thursday, January 14, 2010

Julpyntet nerplockat

Som planerat plockade jag ner mitt julpynt idag. Det kändes som alltid när man gör det en anign vemodigt, inte lika vemodigt som när man plockar ur kulorna ur en julgran men ändå en anign vemodigt. Men nu är julen över för den här gången och nu får pyntet ligga där det ligger till slutet av november då det är dags att plocka fram det igen.
Och så ringde Karlskoga kommuns kulturchef under dagen också. Han ville veta hur det stod till med föreningen. Det fick han också veta. Och mer spännande än så var det inte med den saken.
Nu ska jag dock gå och lägga mej. Egentligen är jag lite hungrig men det känns onödigt att äta nu så det struntar jag i. Imorgon väntar mer skoljobb, närmare bestämt andra halvan av det jag skrev på idag. Och vem vet, kanske dyker det upp något spännande äventyr längs vägen (nej, det kommer det inte göra, man det kändes som en bra sak att skriva).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home