Tuesday, January 05, 2010

Ture Sventon och herr Omar var på tv

När jag hade pluggat färdigt för dagen förut tittade jag lite på Ture Sventon. Ture Sventon är fantastiskt bra. Min favorit i filmerna om Ture Sventon är helt klart hans omständlige, självförminskande och mycket ödmjuke sidekick herr Omar. Hans utläggningar om allt från arabiska pastejer till vad som står i senaste numret av den Palmbladet (eller "Palmen" som han själv kallar den enligt hans ringa mening mycket välredigerade dagstidningen) är underbara. Bästa sidekicken ever!

Sen har jag inte gjort så himla mycket men när morsan och Malin började sjunga julsånger högt i köket bestämde jag mej för att fly upp hit till det trygga skenet från datorskärmen. Dom sjöng inte så bra.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"Den här webbplatsen använder cookies från Google" ...

Hur väljer man "INTE OK"?

8:34 PM  

Post a Comment

<< Home