Monday, February 01, 2010

Vinterväder

Natten till idag (mellan lördag och söndag alltså) var enligt min termometer den kallaste natten här under hela vintern hittills (17 minus ungefär). Nu är det enligt samma termometer en halv minusgrad ute. Det svänger fort.
Men på tal om vinterväder så tycker jag det är rätt härligt att vi haft en så pass lång sammanhängande period av riktig vinter i år. Jag menar i princip hela landet har ju varit snötäckt och haft minusgrader eller någon enstaka plusgrad sen före jul och det känns ju rent spontat inte som något som hör till vanligheterna direkt nu för tiden att snön ligger så länge även i dom södra delarna av landet. Men jag gillar det som sagt, är det vinter så ska det tamejtusan vara vinter på riktigt.

Nu ska jag sova. Imorgon ska jag plugga, och vad som händer utöver det får jag se.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home