Saturday, January 30, 2010

Skönt att sova, men lite arg

Det var skönt att sova ut, mycket skönt. Fast igår när jag hade gått och lagt mej blev jag nästan lite sur. Var nämligen några som var utanför porten och var allmänt högljudda så jag vaknade till precis när jag höll på att somna, sånt tycker man inte om. Dessutom verkar dom ha varit inne på min uteplats vilket jag inte gillar. Tyder jag spåren i snön rätt verkar någon av idioterna till och med ha ställt sej och pissat i buskarna kring uteplatsen, då blev jag förbannad på riktigt, man ställer sej fan inte och pissar på någons uteplats. Min uteplats ligger bredvid porten men det betyder fan inte att man kan klampa in där hur som helst eller använda den som genväg. Uteplatsen tillhör lägenheten (och tro mej, även fast den ligger bredvid porten går det inte att missta som något annat än en uteplats, det är försjutton en avskärmande vägg mellan porten och uteplatsen) och jag vill inte ha folk där, det blir för nära liksom. Jag har lekt med tanken tidigare men nu börjar jag bli jävligt sugen på att sätta upp någon form av avspärrning. Just nu känns strömförande taggtråd och fällor som ett bra alternativ.
Eller så börjar jag anmäla alla som är inne på uteplatsen för hemfridsbrott, det borde gå va?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home