Sunday, March 21, 2010

Customer service by commenting blogs

Såg precis att under ett av inläggen nedan där jag gnällde om att tv-mottagningen inte fungerade hade visst kundtjänst varit inne och postat följande kommentar:
Hej,

Jag hoppas att din TV fungerar nu annars är du välkommen att kontakta oss på 0772- 25 25 25 för att felanmäla detta.

Med vänlig hälsning,
Alan Kocevic, Tele2.

Som marknadsföringstudent finner jag detta ganska intressant. Och eftersom nästan allt som har med marknadsförign att göra har en häftig engelsk benämning måste ju det här också ha det, tror jag ska kalla det för customer service by commenting blogs. Det är från och med nu tvåa på listan över dom bästa marknadsföringsteknikerna, ohotad etta är fortfarande Percy Nilegårds klassika marketing by not asking any questions first.

Men tänk ändå, att jag är så inflytelserik att Tele2 bemödar sej med att skriva såna kommentarer när jag nämner deras namn i ett negativt sammanhang.

Och tv:n? Jodå, nu fungerar det. Fick igång det hela lite senare på eftermiddan, runt tretiden tror jag det var.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home