Tuesday, May 18, 2010

Ett efterlängtat ögonblick

Var inte direkt några kanonlåtar i dagens avsnitt heller. Däremot inträffade ett sånt där ögonblick som inträffar någon gång varje säsong och som därför är lite av ett klassiskt inför esc-ögonblick, ett sånt där som bara måste inträffa för att det var riktigt på riktigt. Det var när Spaniens bidrag hade spelats, alla sågade bidraget rätt rejält, alla utom Thomas (som dessutom ju är den enda som är kvar av den riktiga panelen) som fläskade på med en femma. Det kändes lite härligt, det är en sån där grej som måste hända för att det verkligan ska vara inför esc, händer som sagt alltid någon gång per säsong.

I övrigt fascineras jag lite över vilka skumma referenser den där panelen alltid använder när dom ska beskriva hur dom tycker en del bidrag låter. Nu kommer jag inte på något konkret exempel bara för det men nästan varenda referens dom försöker sej på att använda så tänker man liksom att nej så låter det inte alls, idiot. Att dom sen hävdar att var och varannan låt kommer bli hits är ju aningen lustigt, så vitt jag vet är det väldigt sällan någon esc-låt bortsett från Sveriges bidrag och bidraget som vinner som ens kommer i närheten av att kallas hit. Och jag tror min poäng med det här stycket var att påpeka att stora delar av panelen inte har någon som helst koll överhuvudtaget.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home