Monday, May 03, 2010

Måndagkvällsnostalgi

Kan inte på något sätt påstå att något spännande hänt under kvällen. Inte för att jag hade förväntat mej att det skulle göra det men ändå. Det har med andra ord varit lugnt, väldigt lugnt till och med. Det har varit en på många sätt ganska typisk måndagkväll. Jag minns måndagkvällarna när jag gick i mellanstadiet. Då visade kanal 5 programmet stjärna mot stjärna (tror jag det hette i alla fall). Det gick ut på att lag bestående av kändisar tävlade mot varandra i olika grenar, exakt vad dom tävlade i minns jag inte men jag vill minnas att det var sportbetonat. Cyklade vet jag att dom gjorde emellanåt, och stavhopp har jag någon sorts minnesbild av också (rätt osäker på det dock). Lagen var hur som helst uppdelade utifrån vad kändisarna höll på med till vardags, det var typ dansbandslaget och så vidare. Såpalaget tror jag fanns också (det här var alltså innan dokusåpavägen så såpa var alltså typ tre kronor och redriet). Tror programmet spelades in på Gotland. Och så mycket mer än så minns jag faktiskt inte av programmet. Men jag vet att det var vad vi brukade titta på på måndagkvällarna under åtminstone en period under mellanstadiet.
Tänk så mycket minnen som kommer tillbaka bara av dte enkla faktum att det är måndag och kväll, måndagkväll helt enkelt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home