Monday, June 07, 2010

Hotellminnen

När jag läste det här och såg bilden på hotellet insåg jag plötsligt att det är samma hotell som jag och mina klasskamrater bodde på när vi var där på klassresa strax innan studenten. Genast sköljer då minnesbilderna över mej. Dels från resan i stort men framförallt specifika minnesbilder från just hotellet och sådant som hände där. Hur det såg ut, hur jag satt på balkongen på vårt hotellrum och lyssnade på musik och läste, festandet, slappandet vid poolen, den lilla butiken mitt emot receptionen där jag införskaffade ett av dom första numren jag köpte av musiktidningen uncut, den andra lilla butiken som var mittemot byggnaden vårt rum låg i (hotellet var utspritt i ett helt gäng byggnader), städerskan som kom och bankade på dörren varje morgon, dörren man var tvungen att lyfta lite på när man öppnade för att den inte skulle skrapa i golvet, hur man stod på balkongen och spottade på kackerlackorna som sprang omkring på gatan nedanför och en massa annat. Och så slår det mej att något av rummen som omnämns i texten kanske är rummet som vi bodde i, där Rosen satt på golvet och spydde i papperskorgen och vi råkade riva ner duschdrapperiet, eller kanske är det rummet på bottenvåningen i en av bygganderna där vi satt en av dom första kvällarna och jag för första gången drack budweiser, eller kanske är det rummet på våningen ovanför vårt som några av våra klasskamrater bodde i och där en kille i klassen (minns inte riktigt vem) spydde i badkaret och sen missade att proppen satt i när han skulle göra rent det, eller rummet där jag lyckades spela in ljudet av ett litet bråk mellan några av tjejerna i klassen på min då i stort sett helt nya (hade fått den i julklapp några månader tidigare) Sony Ericsson T610 (har faktiskt kvar den inspelningen på dne telefonen fortfarande, kanske skulle man försöka föra över den till datorn på något vis), eller rummet precis ovanför receptionen där det också bodde några klasskamrater, eller så är det något helt annat rum.
Men oavsett vilket, vilka minnen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home