Monday, June 21, 2010

Landstinget vill att jag ska välja

Fick brev från landstinget idag. Visade sej att dom håller på att införa någon sorts vårdvarlssystem (eller hälsoval som dom kallade det själva) här och att dom ville att jag skulle välja vilken vårdenhet jag vill tillhöra. Funderar starkt på att avstå att välja. Tror nämligen inte att det är så jäkla stor skillnad på dom olika vårdcentralenrna (eller hälsocentralerna som det tydligen heter här) och struntar jag i att välja hamanr jag liksom på den som är närmast. Och att välja en privat vårdcentral skulle, av flera skäl, inte falla mej in, dels av rent principiella och ideologiska skäl men också för att jag rent generellt är lite misstänksam mot privata vårdföretag. Jag litar liksom inte helt på att dom verkligen vill mitt bästa och inte bara vill tjäna pengar.
Så jag avstår nog från att välja. Det känns bara som onödigt krångel, speciellt med tanke på hur extremt sällan jag besöker någon vårdinrättning överhuvudtaget, det är nog några år sedan sist tror jag, i alla fall om man bortser från vaccineringen mot influensan i vintras.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home