Wednesday, June 30, 2010

Skärselden i ekmansdalen

Det som skulle göras blev, i stort sett, gjort. Gott så.

På tal om något helt annat är det tydligen det där karlskogafesten idag. Det überfolkliga arrangemang kommunen bjuder på varje sommar. Eftersom det är ett kommunarrangemang är det naturligtvis precis så slätstruket, inställsamt och välartat (überfolkligt helt enkelt) som man kan tänka sej. Väldigt TV4 liksom. Jag är som synes inte där, har aldrig varit där och kommer nog aldrig att gå dit heller. Som den elitist och popfinsmakare jag är blir jag nästan lite smått äcklad av hela det genomfolkliga anslaget (säger han som sitter klistrad framför melodifestivalen, att vara konsekvent är överskattat), ett arrangemang som personifieras av en ständigt leende Sten Nilsson är ungefär hur jag tänker mej att helvetet ser ut. Eller skärselden åtminstone, helvetet är nog mer takida och lady gaga som gör vulgoversioner av, och därmed slaktar, hela Annikas katalog.
Nu kan jag väl dock se en poäng med evenemang som karlskogafesten ändå. Även om jag själv aldrig skulle gå dit är det ju skrämmande nog rätt många som gillar såna där tokfolkliga grejer (och det gäller att hålla pöbeln nöjd, glad och underhållen) och det är väl på något sätt bra att det händer något. Dock kunde man väl önska att det som händer var lite roligare än att Sten & Stanley står och ser glada ut i Ekmansdalen. Fast å andra sidan bor jag ju inte här i stan längre så jag bryr mej inte så där himla mycket egentligen, även om jag råkat befinna mej här så gott som varje år som det arrangerats och det är kul att gnälla lite.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home