Saturday, December 11, 2010

En oerhörd skandal

Gick upp till ica förut att köpa must på glasflaska, det fanns ju inte när jag var på coop igår. Men så fanns det inte på ica heller. Det fanns förra helgen men inte idag. Det är ju skandalöst. En makalös skandal på min ära. Jag befinner mej lite i chock. Att inte saluföra must på glasflaska vid den här tiden på året är ju som att inte saluföra kräftor i augusti. Nej tacka vet jag det numera nedlagda konsum uppe i Berga centrum, där fanns det minsann must på glasflaska, där hade dom till och med apotekarnes 50centiliters glaskflaskor (dom flaskorna har jag faktist inte sett röken av någonstans i år, undrar om dom finns kvar överhuvudtaget).

Däremot fanns det ketchup så idag gjorde jag mej lite köttefärssås. Åt en portion och la fem i frysen. Jag är rätt bra på köttfärssås.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home