Monday, December 13, 2010

Ett luciaminne

Hade nästan helt glömt bort att det var lucia idag tills jag slog på tv:n nu under seneftermiddan och fick se att det var luciatåg på tv. Lite skillnad mot när man var lite och hade snorkoll på sånt där, vilket i och för sej kan ha hängt ihop med att det alltid var luciatåg och sånt i skolan, det var liksom svårt att missa då. I åttan eller nian tyckte jag det var rätt trist att sitta och titta på luciatåget så jag satt och lyssnade på musik med hörlurar istället (från en bärbar cd-spelare, så gammal är jag). Elvis vill jag minnas att det var jag lyssnade på. Dessvärre hade jag dragit upp volymen så pass att det inte bara var jag som hörde musiken när det blev tyst i aulan precis innan luciatåget skulle komma. En lärare i närheten hörde också och sa argt åt mej att stänga av musiken. Nu skulle man kunna tro att det ska komma någon slutpoäng eller så fast det gör det inte, historien slutade där.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home