Monday, January 03, 2011

Det blev lite försenat

Trots min önskan om att slippa det blev det försenat. Det gick prickfritt fram till Alvesta, tåget var till och med någon minut tidigt dit, men när jag skulle därifrån sket det sej. Rätt rejält dessutom. Först var tåget därifrån sisådär 15-20 minuter sent, ltie trist förstås men sånt som händer och jag hade ju ändå ingen tid att passa. Och då hann jag ju dessutom smita in på pressbyrån och köpa något ätbart för att stilla den värsta hungern. Så kom tåget och man satte sej och väntade på att det skulle rulla iväg, och väntade och väntade och väntade. Till sist ropas det ut i högtalarna att det är lite tekniska problem med tåget men att lokföraren försöker få bukt med problemen. Efter ytterligare en liten stund ropas det ut att dom kommer att göra någon sorts omstart i ett sista försök att få igång det som krånglat och att strömmen på tåget därför kommer stängas av i ett par minuter (det blev emd andra ord mörkt i tåget, fast det var rätt mysigt faktiskt). Sedan kommer strömmen tillbaka och man väntar lite till, och så ytterligare lite och så till sist börjar tåget rulla iväg. En dryg timme efter utsatt tid. Så det slutade med att jag var i Kalmar lite efter klockan sex istället för några minuter före fem. Det var rätt drygt faktiskt.
Fast jag ska inte gnälla för mycket. Eftersom jag inte hade någon tid att passa så tog jag det med hyfsat gott mod ändå, även om det ju alltid är segt att bli sen när man är på väg hem och så där.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home