Friday, January 21, 2011

Fick en inbjudan

När jag hämtade posten förut hade jag fått ett stort mystiskt kuvert i brevfacket. Visade sej att det var en inbjudan till en klassträff med den gamla högstadieklassen med anledning av att det i år är tio år sedan vi gick ut högstadiet. Det var inte utan att man fick lite åldersnoja då faktiskt. Det mesta av åldersnojan kom dock inte från tillställningen som sådan, att det var tio år sedan i sommar visste man ju liksom, nej den kom från sjävla inbjudan. På inbjudan fanns nämligen några bilder vars syfte antagligen var att göra en nostalgisk. Och där mitt bland bilder på Kurt Cobain, Pulp Fiction, Disketter och referenser till Y2K fanns en bild på en cd-skiva. När man fick se det kände man sej sjukt gammal. CD-skivor är ju ingen nostalgigrej liksom, jag köper ju fortfarande rätt mycket skivor liksom.
Ska jag då gå på den där festen? Ingen aning faktiskt, får se lite vilka som ska gå och så där.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home