Wednesday, February 23, 2011

CSN krånglar

Idag fick jag ett brev jag länge (nåja, någon vecka åtminstone) fruktat skulle dyka upp. Det var CSN som skrev att dom beslutat att avså min ansökan om studiemedel för vårterminen. Att det inte kom som någon jätteöverraskning kanske låter märkligt med tanke på att uppsatsen är färdig och jag har dom poäng som krävs och så där. Men grejen är att i och med att vi skickade in det slutgiltiga versionen till DiVA så pass sent (fredags) så har poängen inte hunnit registreras än trots att dom i praktiken är klara. Beslutade mej dock nästan genast för att skicka in en överklagan, på något sätt är det ju inte helt rimligt att det ska gå ut över mej för att skolans rutiner för registrering av poäng drar ut på tiden. Så jag skrev ihop en överklagan (handskriven, jag har ju ingen skrivare och jag orkade inte gå iväg till skolan för att skriva ut den) och gick iväg och postade på eftermiddagen. Så får vi hoppas att den går igenom och att jag får dom pengar jag har rätt till. Gör den inte det så är det dokc ingen panik. Det är bara jag skickar iväg en ny ansökan när alla poäng är registrerade och så är allt frid och fröjd, fast då får jag ju inte pengarna som skulle betalats ut varken i januari eller nu i februari vilket så klart vore rätt surt, men blir det så så får det gå liksom. Det som är jobbigt är ju bara att jag måste överleva fram tills pengarna kommer, oavsett hur det gå kommer det ju antagligen ta åtminstone ett par veckor och summan kontoutdragen blir ju bara mindre och mindre. Fast det ska nog förhoppningsvis lösa sej dte också i så fall, det brukar det ju göra liksom. Jäkla tur dock att jag hade en del på kontot när jag kom tillbaka hit ner efter jul, det är ju det jag levt på sedan dess.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home