Friday, February 11, 2011

Snö och vind

Nu ligger det snö på marken igen. Började snöa rätt rejlt på eftermiddan och gör nog det fortfarande, eller gjorde alldeles nyss i alla fall. Dessutom har det blåste som sjutton så man kan nog säga att det har varit vad andra kallar oväder. Så långt skulle inte jag vilaj sträcka mej dock utan jag nöjer mej med att konstatera att det snöat och blåst och inte mer med det. Sen är ju jag lite störd också och tycker det kan vara rätt härligt med sånt väder, förutsatt att man är inomhus naturligtvis. Men att till tonerna av någon stämningsfull musik stå vid fönstret och betrakta snöns vildsinta dans i vinden under gatlyktornas sken är ju faktiskt ganska trevligt.

Ska man säga något om dagen i övrigt så blev jag klar med skolarbetet vid 14-tiden någon gång. Då promenerade jag iväg till giraffen och handlade lite. Sen har jag inte gjort något mer direkt utan det har mest varit att man tagit det lite lugnt. Typ läst tidningen och lyssnat på musik. Och tittat på snön då naturligtvis.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home