Saturday, March 05, 2011

Kvällens tips

Andra chansen ikväll alltså. I och med duellformen kommer tippningen se lite annorlunda ut jämfört med tidigare veckor, jag kommer logiskt gå igenom duell för duell helt enkelt. Och tänka sej, den här veckan har jag ju dessutom hört låtarna innan, vilken chock.

Semifinal 1, Jenny Silver - Love Generation
I en tajt semifinal tror jag Love Generation drar det längsta strået och går vidare till nästa duell.
Vinnare: Love Generations

Semifinal 2, Loreen - Sara Varga
Sara Varga går vidare.
Vinnare: Sara Varga

Semifinal 3, The Moniker - Linda Pritchard
Den här semifinalen känns väldigt öppen (det gör visserligen alla fyra men ändå). The Moniker kan nog vara många barns favorit ikväll, det är ju lättnynnat och färgglatt liksom, och barn brukar ju kunna vara en kraft att räkna med i den här tävlingen. Å andra sidan har ju Pritchards typ av överdådiga tråkballader en tendens att gå hem i stugorna (lex empty room och Jessica Anderssons bidrag i år). Men efter mycket velande fram och tillbaka tror jag Linda Pritchard tar hem det.
Vinnare: Linda Pritchard

Semifinal 4, Shirley's Angels - Pernilla Andersson
Många tippar Shirley's Angels här. Jag tror dock att Pernilla Andersson småskräller lite och går vidare till nästa omgång.
Vinnare: Pernilla Andersson

Då har vi alltså Love Generation, Sara Varga, Linda Prichard och Pernilla Andersson i kvällens finaler. Och i dessa går det så här:

Final 1, Love Generation - Sara Varga
Här går Sara Vargas lågmälda, genomfolkliga visa och skräller genom att slå ut "schlageretablissemangets" favorit. Christer Björkman och Markus Larsson rasar, Bert Karlsson myser.
Till globen: Sara Varga

Final 2, Linda Pritchard - Pernilla Andersson
Pernilla Andersson må ha ett folkligare anslag men det här tar Lina Pritchard hem
Till globen: Lina Pritchard

Så där, det var mitt tips det. Är i ärlighetens namn långt ifrån säker, jag kan lika gärna ha alla fel såväl som alla rätt, men det är vad jag efter mycket om och men kommit fram till. Det räcker ju liksom att jag får ett enda fel i semifinalerna för att förutsättningarna i finalerna ska vara helt annorlunda. Men hur mycket man än skulle vilja helgardera sej är det tipset ovan som gäller, ska bli spännande att se hur väl det visar sej stämma.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home