Wednesday, April 20, 2011

Imorgon ska det resas

Imorgon åker jag upp till Karlskoga. Det för med sej att det blir en så kallad bagarväckning imorgon (en bagarväckning är enligt Per Bjurman när man kliver upp före sju på morgonen). Väskan är dock packad så det behöver jag inte stressa med imorgonbitti. Däremot måste jag diska, men det brukar man ju kunna göra rätt fort bara man vill. Åker första klass på tåget imorrn. I och med att jag hade såna där värdebevis fick det faktiskt bli första klass både på ditvägen och tillbakavägen. Vore fint om det finns såna där trevlig små chokladkakor i fruktkorgen som det fanns en annan gång. Det är ju mycket trevligare med sådana än med dom trötta äpplen som brukar ligga där. Vad som händer i Karlskoga återstår att se, försöker väl övertala lite folk att vi ska ses för lite skönt opretentiöst drickande och tjötande någon kväll men det visar sej om övertalningen lyckas eller om jag får sitta och äta godis varenda kväll istället. Klippa mej ska jag göra medan jag är där uppe också, brukar passa på att göra det när jag är där för då händer det att man får klippningen betalt av morsan (plus att jag inte har kommit mej för riktigt att leta upp någon passande frisön här i stan).

Hur som helst så ska jag gå och lägga mej nu. Som jag nämnde ringer klockan ruskigt tidigt imorgon och det kan ju vara skönt att inte känna sej helt död när man masar sej upp.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home