Saturday, May 07, 2011

En eftermiddag i solen

Nog flyttade jag ut på uteplatsen alltid. Faktum är att jag precis kom in. Satt där i solen och drack rosé och lyssnade på pop. Det var sjukt härligt. Något som störd det hräliga lite var att dte flög in en geting i lägenheten, två gånger dessutom (tror till på köpet att det var samma geting båda gångerna). Det var hemskt. Extra hemskt var att det var en väldigt stor geting. Skulle gissa att det var en drottning så egentligen borde jag nog ha dödat den för att se till så att det åtminstone etablerades ett getingsamhälle mindre men jag lyckades tyvärr inte. Dock lyckades jag lura ut getingjäveln båda gångerna den flög in och det är ju alltid något. Fast man undrar ju lite vad grannarna tänkte när dom såg mej i vinterjacka, handskar och mössa (ska man slåss mot en geting vill man ju skydda sej), hållandes dräparn i ena handen och en hopprullad tidning i den andra. När getingen hade varit inne andra gången fick jag dock nog och puttade igen dörren och använde ipod+min bärbara högtalare för att lyssna på musik. Lite sämre ljud och lite lägre volym, men det är en uppoffring jag kan leva med för att slippa få in getingar i lägenheten.
Intressant att notera är dock att båda gångerna getingen var inne så verkade den intresserad av brandvarnaren. Med lite tur betyder det att den kommer dö av strålskador (det finns ju en varningssymbol för radioaktivitet på brandvarnare). Det skulle man ju inte beklaga direkt. Fast har otur kan det ju lika gärna leda till någon sorts muterade supergetingar. Det vore rätt hemskt i så fall.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home