Monday, May 16, 2011

Idiotisk fråga

Såg att Aftonbladet hade frågan ”Kan du glädjas med finland” på sin sida. Jävla dum fråga. Varför i helvete ska man ens överväga att glädjas mot ett lag man just förlorat mot, när det dessutom är det lag som ligger närmast att vara ens ärkerival?
Sen har jag som bekant aldrig förstått det där med att glädjas med sina grannländer eller hålla på grannländerna om ens eget lag inte är med. Jag menar, man håller ju fan inte på örebro om de skulle spela i en annan serie/turnering/match än Bofors. Helt klart samma sak på landslagsnivå. Hålla på/glädjas med andra nordiska länder=otänkbart.

Nåväl. Det som känns tyngst med förlusten är ju dock att det kändes som att vi hade finnjävlarna på gaffeln i andra. Men på grund av en förlorad tekning kan dom kontra, får ett power play tack vare kontringen och gör naturlgitvis 1-1 i det power playet, med bara sekunder kvar av perioden. Hade inte det målet kommit utan Sverige hade gått till pausvila med ledning tror jag vi hade vunnit matchen. Det kändes så i alla fall, Sverige var det bättre laget men det där jäkla kvitteringsmålet gav finnarna ny energi. Det där målet, den där förbaskade tekningen om man så vill, förstörde hela kvällen. Sjukt jobbigt.

Men hur som helst, nu ska jag sluta skriva om sport. Annars kan ju folk tro att jag gått och blivit sportintresserad så där i största allmänhet och det vill man ju inte.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home