Sunday, June 05, 2011

Ännu en härlig uteplatsdags (och upptäckt av ett potentiellt getingbo)

Slog mej allt ner på uteplatsen. Sen blev jag kvar där hela dagen. Det var naturligtvis gött att sitta där ute. På sätt och vis rentav aningens göttare än igår eftersom det blåste lite mindre idag. Dök upp några moln ett tag men det gjorde inte så mycket, dom var inte särskitl täta, försvann rätt fort och det var ändå såpass varmt i luften att solen kunde gå i moln utan att det blev kyligt.
På tal om uteplatsen tror jag för övrigt att en liten liten geting, så liten att jag först inte trodde det var en geting (men det ser ut exakt som en geting så jag kan inte tänka mej att det är något annat), har fått för sej att den ska bygga ett bo i fästet till väggen/skärmen/planket/vad man nu väljer att kalla det som står precis vid porten och liksom skärmar av min uteplats lite. Sjukt skumt ställe för ett getingbo i så fall. Men den har flugit fram och tillbaka till det där fästet hela dan med grejer i käkarna, krupit in och sen kommit ut ett par sekunder senare utan att bära det den hade i käkarna när den kom dit så utifrån mina observationer känns det ändå inte otroligt att ett bobygge är precis vad som är i görningen. Får nog hålla lite koll på det där tror jag. Är nog inte omöjligt, rentav troligt, att jag ringer Kalmarhem redan på tisdag så dom kan skicka hit typ vaktmästarn eller anticimex eller nåt och undersöka det hela (och åtgärda det naturlgitvis). Man vill ju liksom inte ha ett getingbo precis utanför porten (alldeles oavsett hur små getingarna i fråga räkar vara), och ännu mindre vill man ju ha det på uteplatsen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home