Friday, June 03, 2011

Champagne, musik och en kväll på uteplatsen

Har druckit champagne och lyssnat på musik under kvällen. Det var härligt. En liten stund efter att jag hade hällt upp champagnen fick jag för mej att öppna dörren till uteplatsen och ställa mej där ute. Det visade sej vara gött så efter en stund hämtade jag en stol och satte mej där ute. Sen satt jag där till typ nyss. Det var trevligt. Temperetauren var en såndär blandning mellan varmt och kallt som bara junikvällar är. Inte riktigt läge för bara t-shirt, men perfekt med en långärmad. Måste förresten ha varit ne rätt lustig syn när jag stod där i oknutna sneakers, mjukisbyxor (brukar oftast ha det när jag går hemma och skrotar, aldrig när jag går någonstans dock, inte ens till tvättstugan) och en halvsunkig munkjacka och drack champagne. Klädseln och drycken korrelerade nog inte riktigt.

När jag stod/satt där ute nu under kvällen gjorde jag för övrigt en upptäckt som kan leda till att jag kan ha öppet och lyssna på musik men samtidigt löpa minimal risk att få in getingar när jag sitter där på dagarna. Det är ju bara att ha typ en liten glipa öppet. Man hör musiken och det är lätt att putta igen dörren om det skulle dycka upp en geting (ergo: getingarna hinner inte flyga in). Varför har jag inte tänkt på den förut?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home