Monday, August 01, 2011

Lite nostalgi

Tog en liten promenad under eftermiddagen för att se hur det ser ut sedan Katrinedalsskolan, min gamla mellanstadieskola, har blivit riven. Egentligen hade jag tänkt gå dit innan den revs och besöka "mitt" hörn och ta ett litet adjö typ (jag vet, det låter fånigt). Fast det blev aldrig av så nu gick jag dit idag istället och tittade på rivningstomten. Fotbollsplanen och några lekgrejer på skolgården fanns kvar men av själva skolbyggnaden återstod bara några högar av rivningsmassor, dock relativt små så jag antar att det mest redan fraktats bort. Dock kunde man inte undgå att ändå bli lite nostalgisk och at bli översköljd av minnen. Inte minst från det som fanns kvar på skolgården. Träd där man gjorde något, en lekställning man använt i något sammanhang och inte minst fotbollsmålet där jag missade en räddning i en avgörande match en gång när vi hade fotbollsturnering på roliga timmen.
Jag kan faktickt fortfarande minnas nästan exakt hur det såg ut inne i skolan. Sådant jag inte tänkt på sen jag slutade där för drygt 13 år sedan (juni 1998 gick jag ur sexan) men som kom tillbaka. Men det kommer jag av naturliga skäl nu aldrig se igen. På sitt sätt nästan lite sorgligt.

Nu ska jag nog titta på förra veckans novellfilm. Har inte sett den än så det kan vara på tiden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home