Friday, August 19, 2011

Tillbaka från tentan

Nu är jag hemma igen efter tentaskrivandet. Det kändes som att det gick ganska bra faktiskt, jag kunde liksom svara på allt och så och det var ingen fråga som var några jätteproblem så att säga. Sen får man ju alltid lite panik/ångest när man kommer hem och tittar böckerna och inser misstag som man gjort. Men det här väl till antar jag. Men grundkänslan är som sagt att det kändes bra. Får hoppas bara att den känslan stämmer.

Dock måste jag erkänna att jag blev lite överraskad över att svaren på tentan skulle skrivas på engelska. Förut har man kunnat svara på svenska även fast kursen är på engelska men det är tydligen ändrat nu. Får hoppas bara att man inte får minuspoäng för felstavningar, i och med att man sällan skriver på engelska annars (speciellt inte för hand) vågar jag gissa att det blev några sådana.
Måste också tillägga att även om jag inte kände att jag på något sätt var beroende av flyt med vilka frågor som skulle komma så måste ändå säga att jag hade en liten aning missflyt. Visste nästan med säkerhet att det skulle komma en fråga på en av fyra modeller. Vilket det också gjorde, och då blev det så klart den av dom fyra som jag hade sämst koll på. Inget större problem egentligen men en liten aning typiskt är det ju, och hade det blivit identitetsprisman istället hade jag vågat säga stensäkert att jag klarade tentan, nu nöjer jag mej med att det kändes bra och att jag åtminstone gav mej själv goda förutsättningar för att ha klarat den.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home