Saturday, September 17, 2011

Skeptisk

Såg i tidningen för att det finns planer på att världens bästa tv-serie, Mannen från U.N.C.L.E, ska bli film. Jag är dock skeptisk. Dels för att halva grejen med Mannen från U.N.C.L.E ju är estetiken och den där charmen som bara äldre filmer och serier har. Men framförallt är jag skeptisk för att det även nu ska handla om Napoleon Solo och Illya Kuryakin. Alltså att sätta dom två i en modern kontext skulle ju bara bli fel, och lika fel blir det att se dom gestaltas av några andra än Robert Vaughn och David McCallum, och det alldeles oavsett vilken tid filmen skulle utspela sej i (enligt vad som stod i tidningen är det Ryan Gosling och Alexander Skarsgård som ska spela Solo respektive Illya, helt fel ju, inget ont om Skarsgård men han saknar ju helt Illyas coolness). Ska det göras en modern uncle-film hade jag hellre sett att Vaughn och McCallum fick återvända till sina paradroller men att dom nu har avancerat till chefer på uncle, typ som nutidens Mr. Waverly och någon mer högt uppsatt chef inom organisationen.
Så jag är som sagt skeptisk. En annan Illya än David McCallum och en annan Solo än Robert Vaughn finns helt enkelt inte i min värld.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home