Thursday, September 08, 2011

Väckt på natten

Inatt, tror klockan var runt halv fyra, när jag drömde något som jag tror var intressant och spännande även om jag inte minns vad drömmen handlade om överhuvudtaget vaknade jag av att det knackade på fönstret/dörren till uteplatsen. Det var märkligt, tänkte jag men klev ändå upp för att se vad det var. Där stod en granne (tror jag i alla fall) som hade tappat/glömt sin nyckelbricka till porten och undrade om jag kunde släppa in honom. Hjälpsam som man är kunde jag naturligtvis det. Sen gick jag och la mej igen, somnade tämligen omedelbart och sov tills klockan ringde. Att bli väckt sådär mitt i natten är väl inget man är superförtjust i direkt, men eftersom jag somnade om ganska direkt var det rätt lugnt ändå. Och jag har ju själv lyckats låsa mej ute någon gång och vet hur vidrigt det är att inte kunna ta sej in så jag har full förståelse för varför han gjorde som han gjorde.

Nu ska jag snart ge mej iväg för att ta tåget till Nybro. Eller snart och snart, tåget går strax etfer nio så det är ju ingen panik direkt, men ja om en stund helt enkelt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home